Rabu, 17 Oktober 2012

Sejenak :)

            Hai, hari ni hati trpangil untuk mngarang luahan hati kat my blog...Luahan ini bukan untuk mnyakiti hati mana2 pihak tapi sekadar untuk mluahkan apa yg berat terbuku di hati selama ini...
Sedih pn ada,kcewa pn ada..Tapi apa yg mmpu dilakukan hnya tersenyum untuk merawat rasa hati yg kian terluka parah ini...
           Kadang2 hati ini bagai kulit yg nipis sehingga bisa terluka walaupn hnya pda perkara kcil tpi kdang2 bagai batu yg terdampar di lautan :)
           Mungkin kelakuan seseorang ini yg telah buat aku mnjadi begini...Rasanya aku dh cukup dan bnyak bersabar dengan kerenah "dia".....Sehingga kdang2 aku sangup melukakan hati sndiri untuk menjaga prasaan 'dia'...tapi apa yg akan aku perolehi dr pengorbanan dan ksabaran aku selama ini?
           Selama persahabatan ini,aku tak pernah meminta wang atau emas untuk diberikan kpada aku untuk menghargai kesetiaan aku selama ini...Aku hnya perlu ucapan terima kasih dan penghargaan dari 'die'.......Bila susah aku dicari tapi bila senang aku ditingalni....Aku sayang kawan2 aku...aku xmahu perpisahan antara kita...tapi tlong la hormati hati sahabatmu...
           Xperlu di belai atau sentiasa bersama, tapi cukup la sekadar ingatanmu padaku....Klau dah rasa benci kenapa tidak berterus terang sahaja?Tolong la jgn buat ayat yg bisa menoreh hati ini kembali...D saat aku kembali pulih untuk tersenyum, kau hadir dengan ayat yg bisa buat aku terluka kembali..Andai hati ini bisa dilihat, pasti ternampak kesan lukanya atas perbuatan kamu... :(
           Ingin sahaja aku pergi menjauh tapi kenangan antara kita tetap bersemi di kotak ingatan ku ini...Tapi jika kau yg rela untuk melepaskan aku pergi dari menjadi sahabatmu..aku pasrah dan aku berusaha tanpa kamu :)
          Aku sentiasa mendoakan kebahagiaan kalian......Semoga Allah memberkati hidup kalian :)

p/s  :  Kawan mudah dicari tapi sahabat sukar dijumpai...Hargai sahabat dan janganlah mncari ketika kita dalam kesusahan dan dilupai ketika kita dlm kegembiraan..Mungkin ini satu pengalaman untuk aku jadikan sebagai peringatan pada masa akan datang...Mungkin Allah akan mengurniakan sahabat2 yang kekal abadi wt aku suatu hari nnti...aminnn :)
 

Tiada ulasan: